Sunday 15 September 2013

give up ? no !



assalamualaikum . hmm niat asal masa mula-mula sampai rumah mmg tak nak pun update blog ni sebab tak tahu apa cerita yg menarik . tapi dah alang-alang aku pening tertonggeng-tonggeng atas katil duk buat addmath ni baek la jgak aku release tension kat blog ni *boleh pakai tak alasan ni?* hahaha -,-

now , warga f5 kebanyakannya dah habis trial SPM . ade sorang kawan aku yg kat mrsm tu tak habis2 lagi trial dia =3 nasiblaa . bhahaha ! dan dalam bnyk-bnyk paper yg aku jawab *11 subjek tu bnyk la kann* yg paling teruk aku rase addmath and kimia . masa esok nak exam addmath aku tido kul 2.30 then kul 5 bgn . atas lantai je aku tido . itu pun tido tanpa sedar . entah macam mana aku bgn tngk pintu dorm kawan aku terbukak . bajet kau kuat sngt laa tido pintu dorm terbukak tak tutup ? *cakap kat diri sndri* smua sebab budak dorm aku kunci dorm sblm aku masuk . pantang aku tido dorm org ni . aku akan selesa dgn katil aku je . haihhhh . malas punya pasal nak terpekik suh org bukak pintu aku pun tido je laa dorm kwn aku . pffttt . mmg esok tu aku cakap jgn sesiapa gatal nak kunci dorm kalo aku tak masuk lg . bhurrr . tapi akhirnya addmath mengecewakan . kertas pertama yang dah kecewakan aku . sedeyh . knape knape ? tolong laaa kamceng ngan aku wahai addmath . kau tak nampak ke usaha aku tuk jd kawan rapat kau ? *tertekan punya pasal* hahaha ! then , kimia . ni pun subjek yg aku bnyk berkorban dan akhirnya apa yg aku jawab ? lepas kluar dewan masa habis kertas 2 kimia tu aku tak tahu kenapa air mata aku mengalir tak henti . tak pernah aku menangis sbb kecewa dgn apa yg aku buat kau tahu takkk !? heee . yg jd penguat smangat aku masa tu ezzaty laa sbb dye yg jalan dgn aku kluar dewan . padahal lepas ni exam kertas 3 pulakk . aku rase mcm dah takleh nak fokus . gap masa dah la kejap . tapi ezzaty bertegas suruh aku fokus jugak . aku pun dengar je apa yg dia ckp pasal eksperimen tu sambil air mata mngalir dan alhamdulillah kertas 3 aku okayy rasenye . tapi kertas 1 seyes laa katenye aku bulat je sebab susah nak mati =3 aku kecewa , kecewa dgn dri aku yg mungkin akan kecewakan mak ayah *kesat air mata* ini trial spm lahh . it's important to me :'(

balik cuti ni je aku terus msg acu . "salam , acu busy kerja ke ?" *send* msg aku tak berbalas . lima belas min centu aku tunggu acu reply text aku sampai tertido dibuatnya . tetiba phone memainkan lgu just give me a reason - pink , teraba-raba aku angkat phone sambil mengesat-ngesat mata yg dah terlena *novel sngt ayat* hahaha ! acu rupanya yg call . acu tanya kenapa . aku cakap je laa "why i can't be an engineer ?" panjang jugak lahh jawapan acu . banyak jugak lah kte org sembang hampir stengah jam . acu suruh aku tanya kak ros mcm mana dia amik bhagian telekomunikasi . sbb kak ros brjaya sngt dah . aku pun tatau bila nak tanya . mau tak merengek aku dekat acu sbb trial susah . aku cakap dekat acu yg aku takkan amik medik sbb aku tak kuat . yaa aku tak kuat . cepat sngt mengalahkan ? tapi kalo engineering pun susah jugak sbb itu bidang lelaki . kebanyakannya kalo prempuan kena tempik je dgn manager . akhirnya acu cakap "kita dua tngk dlu camne result trial una nnt kte bincang lg eyh? buatlah istikharah . doa banyak2 mintak Allah bg petunjuk" hampir tercekik aku sbb mcm mana agaknya result trial aku . hmmm . sedeyh . air mata mengalir *kesat*

teringat aku ayat seorang senior yang paling aku sanjung masa aku form 1 dan sampai sekarang aku tabik dekat dia . bagi aku , aku takkan jumpa lagi dah senior macam dia . sangat kagum . rasa kelakar pun ada kalau nak ingat tahap kekaguman aku tu masa form 1 . tapi sekarang dia dah fly jordan *kalo tak silap* aku bukan tangkap cintan ke apa . just kagum . kau paham tak ni ? jgn salah tafsir pulak . dia cakap "macam mana pun usaha kita , kejayaan tu bukan berdasarkan usaha semata-mata , kejayaan tu sejauh mana kebergantungan kita dekat Allah , belajar sungguh-sungguh tapi Allah jgn lupa , kalau kita berjaya sekarang sbb usaha semata-mata tak semestinya akhir hidup kita akan terus berjaya" I'll keep this word :D

sampai sekarang aku tak jumpa orang yang betul betul dorong aku dari belakang or sokong aku dari depan or tolak aku dari kiri kanan untuk aku bergelar seorang engineer . hehh ! mak ayah pun mcm okayy je tp berat hati skit nak lepaskan anak dia bwt krja lelaki ni . tapi tak menghalang . tak menegah . cuma harapan mereka aku akan jadi seorang pensyarah . adeyy . sedeh kan ? tiada yang menyokong =O kalau ada pun just kata kata yang mcm berterbangan sebagai habuk kat udara . aku selalu terfikir kenapa ? mana pergi orang yg aku sayang ? knape tiada yang menyokong ? knape tiada semangat yg diberikan ? *tarik nafas dalam dalam* tapi sekarang nampaknya acu macam dah mula nak tolong aku . terima kasih :')


p/s : Ir. Hidayatul Husna bt Harun will be an engineer of telecommunication 2022 . Aku perlukan doa korang . Terima kasih :')

No comments:

Post a Comment